Тернопільська спеціальна школа Тернопільської обласної ради

2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблему Аутизму

2 квітня 2024 р. Новини

2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблему Аутизму!

Аутизм - це дуже різні особливості, тому одне слово вміщує розлади аутистичного спектру (РАС). Спектр - бо здібності і потреби людей з РАС можуть значно різнитися.

Розлад спектру аутизму (РАС) -це стан особливого нейророзвитку, який впливає на спосіб сприйняття і взаємодії з оточуючим світом. Симптоми можуть варіювати від легких до важких і включати проблеми зі спілкуванням, соціальними навичками та стереотипними поведінками.

Ознаки аутичного спектру можуть включати:

* Проблеми з соціальною взаємодією і комунікацією.

*Наявність повторювальної поведінки та обмежених інтересів.

*Проблеми з мовленням і комунікацією, включаючи непропорційний розвиток мовлення.

*Сенсорні чутливості, такі як гіперчутливість до світла, звуку або дотику.

*Стрес у звʼязку зі змінами у рутині або середовищі.

*Нестандартні манери руху або парадоксальні реакції на зміни в околицях.

Варто памʼятати, що поруч з нами ростуть незвичайні діти, вони грають з предметами не так, як більшість, вони радіють іншому, вони сприймають цей світ по іншому, але в цьому їхня унікальність.

Далі...

Майстер-клас у піцерії «Фламінго»

2 квітня 2024 р. Виховна робота

Піца - одна з найулюбленіших страв у дітей. Смакувати нею - це одна справа, а навчитись її готувати - це вже справжня смачна пригода. Учні 4-А класу разом з класним керівником Галиною Возною та вихователькою Марією Вінніченко побували у піцерії «Фламінго» на майстер-класі та навчилися готувати справжню італійську піцу. Під керівництвом піцайоли Андрія маленькі кулінари розкачували тісто, розподіляли начинку та дізнавалися усі секрети приготування смачної піци) Ну, а найприємніше - було смакувати власноруч приготовлену піцу)

Далі...

Виставка малюнків юних художниць

1 квітня 2024 р. Новини

Днями у школі пройшла виставка малюнків юних художниць, вихованців гуртка образотворчого мистецтва, що діє при школі, Кучер Надії (5 клас) і Кайдаковської Софії (3-Б клас). Дівчатка виконували роботи в різних техніках і жанрах. На малюнках - Україна, красива природа, домашні улюбленці. Діти із задоволенням навчаються малюванню й виставляють свої роботи на міні-виставках. Такими малюнками, сповненими дитячою щирістю, можна милуватися вічно.

Далі...

Відбувся І етап Всеукраїнського конкурсу "Ерудит"

31 березня 2024 р. Новини

27 березня 2024р. в Тернопільській спеціальній школі Тернопільської обласної ради відбувся І (шкільний) етап Всеукраїнського конкурсу "Ерудит" серед учнів 12-го класу.

Учні виконували тестові завдання з таких навчальних предметів: українська мова та література, математика, фізика, хімія, біологія, англійська мова, зарубіжна література, історія, географія.

Члени журі перевірили, проаналізували та оцінили виконані учнями завдання. Організаційний комітет та журі Конкурсу визначили переможця. Ним стала Смакоуз Анастасія, яка набрала найбільше балів.

У пошуках скрині добра

31 березня 2024 р. Виховна робота

Учні молодших класів нашої школи завітали на веселу казкову годину "У пошуках скрині добра". Діти із захопленням розпізнавали казкових героїв, відгадували назви казок за уривками та предметами, виконували завдання гномів, Змія Горинича та Котигорошка. А у скрині добра, яку вони відшукали, їх чекав сюрприз - мультик "Котик та півник". Це було цікаво, весело і дуже гучно)

Вірте у казку і вона обов'язково здійсниться.

Далі...

Інформація щодо реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року

26 березня 2024 р. Новини

Інформація щодо реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року.

1. Працівників закладу ознайомлено з наказом ДОН ТОВА від 28.03.2023 № 53/2.1-06 "Про затвердження операційного плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року".

2. Працівників закладу ознайомлено з Методичними рекомендації щодо профілактики ґендерно-обумовленого насильства, виховання ґендерної культури та ґендерної рівності в системі освіти.

3. Ведення документообігу у закладі ведеться з урахуванням принципів недискримінаційних мовлення/мови шляхом впровадження стратегій фемінізації, нейтралізації, уникнення андроцентризму та сексизму.

4. Забезпечено використання в діловодстві допустимих сучасними нормами української мови форм жіночого роду поряд із чоловічими відповідниками для позначення осіб різної статі.

5. Запроваджено ґендерно чутливу політику формування недискримінаційного освітнього середовища у закладі.

6. Запроваджено використання інноваційних педагогічних технологій, форм та методів навчання/виховання, що сприяють створенню та підтримці у навчанні/вихованні атмосфери взаємоповаги, взаємодії, колегіальності та інклюзивності, унеможливлюють дискримінаційне (несправедливе, упереджене) ставлення один до одного всіх суб’єктів освітнього процесу.

7. Систематично здійснюється формування та розвиток в учнівства уявлення про рівні права та можливості жінок і чоловіків, неповторну індивідуальність кожної особи.

8. Виховання відбувається з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків як пріоритетного завдання виховної роботи .

9. Здобувачі освіти залучаються до організації та проведення спільних виховних заходів, що дає змогу забезпечити рівні права та можливості жінок і чоловіків шляхом зміни стереотипних ролей за ознакою статі.

10. Систематично проводяться різноманітні заходи, що спрямовані на висвітлення питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема щодо рівності жінок і чоловіків та партнерства у сім’ї та суспільстві, безпеки та згоди у стосунках, нав’язування інформаційними джерелами стереотипів за ознакою статі, різноманітних стереотипів, що принижують гідність жінок і чоловіків.

11. Здійснюється формування навичок безпечної взаємодії з інформаційно-комунікаційним середовищем, що надає доступ до принизливого контенту сексуального або насильницького характеру, який може бути шкідливим.

12. Збалансовано з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків візуальної та навчальної складових з урахуванням інтересів, можливостей та здобутків всього учнівства із забезпеченням однакового доступу до навчального приладдя, спортивного інвентарю тощо.

13. Здобувачкам і здобувачам надається повна та вичерпна інформація щодо можливості професійного самовизначення та оволодіння професійними вміннями відповідно до особистісних здібностей та інтересів без обмеження їх рамками “жіночих/чоловічих” професій для подальшої повноцінної та вичерпної самореалізації в дорослому житті, взаємин у родині здобувачок і здобувачів освіти, рівної відповідальності жінки і чоловіка за народження та виховання дітей, а також створення доброзичливої атмосфери без цькування чи дискримінації, яка утверджує повагу до гідності усіх членів родини здобувачок і здобувачів освіти і сприяє особистісному зростанню; розкриття можливостей у досягненні певного (бажаного) статусу в громадсько-політичній діяльності незалежно від статевої приналежності; проведення кампаній для інформування та мотивації дівчат і жінок щодо вибору нестереотипної кар’єри STEM (наука, технології, інженерія, математика).

14. Систематично проводяться заходи, які сприяють кращому розумінню унікальності і значимості кожної людини, що допомагатиме пізнавати світ, збагачувати свідомість у співпраці та довірі.

15. Забезпечується сприяння у навчанні працівників щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема включення до планів підвищення кваліфікації навчальних та спеціальних курсів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

16. Здійснюється підвищення кваліфікації педагогічних працівниць/працівників з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

17. Здійснюється популяризація моделей соціальної поведінки, що передбачають рівний розподіл сімейних та побутових обов’язків.

18. Відбувається посилення освітніх спроможностей щодо протидії насильству, в тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків та забезпечення гарантій його неповторення шляхом впровадження спеціальних напрямів роботи психологічної, медичної та інших служб, розширення співпраці з правоохоронними органами та органами правосуддя.

Психолого-педагогічний ключ до розуміння особистості учня

25 березня 2024 р. Методична робота

Канікули для дітей - це час відпочинку та розваг, а для педагогів - це час для вдосконалення своєї професійної майстерності.

Під час весняних канікул відбулося методичне об'єднання вихователів "Психолого-педагогічний ключ до розуміння особистості учня", проведено теоретико-практичний семінар для вихователів "Бар'єри та безбар'єрність", психологом школи проведена лекція "Робота з дітьми з РАС".

Далі...