Проведення виховних заходів на тему “Мої права, мої обов’язки”

18 листопада 2016 р. Новини

10-11 листопада 2016 р. у 10 - 11 класах відбулися виховні заходи на тему “Мої права, мої обов’язки”. Учні не тільки пригадали основні права та обов’язки дитини, людини та громадянина, а й відтворили їх у формі мінісценок.

Далі...

Соціалізація на уроках інформатики учнів з особливими потребами

18 листопада 2016 р. Новини

Роль уроків інформатики у соціалізації учнів з особливими освітніми потребами.

Соціалізація – комплексний процес засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, які дозволяють йому бути повноправним членом суспільності. Соціалізація виступає одним із основоположних соціальних процесів, що забезпечує існування людини в середині суспільства.

Напрямки соціалізації:

- Організаційно-методичний

- Навчально-прикладний

Організаційно-методичний полягає в організації навчальної діяльності учнів таким чином, щоб робота проводилася в групах. Це дає можливість виховувати та розвивати важливі соціальні якості людини:

- здатність працювати в колективі;

- взаємодіяти;

- допомагати один одному;

- разом планувати роботу;

- працювати на одну ціль;

- оцінювати вклад і результат роботи кожного учасника групи.

Використання диференційованих завдань формує в учнів ряд соціальних компетентностей:

- уміння робити вибір;

- формує відповідальність за власний вибір;

- формує вміння проводити самооцінку та самоаналіз;

- розвиває критичне ставлення до себе.

Навчально-прикладний полягає у вивченні сучасних інформаційно-комунікаційних засобів. За допомогою сучасних засобів комунікації, таких як електронна пошта, форуми, чати, соціальні мережі, де відбувається соціалізація особистості учня, розвивається вміння вести діалог, листуватися тощо.

Система виховної роботи

18 листопада 2016 р. Новини

Система виховної роботи з формування ціннісних ставлень учнів 2-Б класу.

Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх закладів України ( наказом МОНМС України від 31.10.11 р. № 1243):

- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

- Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

- Ціннісне ставлення до праці

- Ціннісне ставлення до природи

- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

- Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави:

- виховання патріотизму (любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, повага до українських звичаїв і обрядів і ін.)

- формування правосвідомості;

- виховання політичної культури та культури міжетнічних відносин.

Проведено заходи:

1. Виховний захід «Ми – українці!»

2. Екскурсія до Центру етнічної культури

3. Екскурсія до краєзнавчого музею

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей:

- виховання морально активної особистості;

- розвиток вміння працювати з іншими;

- повага до своєї родини, цікавість до її минулого.

Проведено заходи:

1. Родинне свято до Дня матері

2. Майстер-клас з виготовлення листівок до Дня батька

3. Створення альбому «Моя родина»

Ціннісне ставлення до природи:

- усвідомлення функцій природи в житті людини та її самоцінності;

- почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них;

- здатності особистості гармонійно співіснувати з природою, поводитися компетентно, екологічно безпечно.

Проведено заходи:

1. «А ми тую червону калину…»

2. Спостереження за комахами

3. Огляд музейної експозиції «Природа Тернопільщини»

4. Екологічна акція «Батарейки, здавайтесь!»

Ціннісне ставлення до мистецтва:

- ознайомлення із системою елементарних мистецьких знань;

- розвиток сприймання художніх творів;

- вираження власного ставлення до мистецтва;

- здійснення творчої діяльності у мистецькій сфері.

Проведено заходи:

1. Виступ на Шевченківському святі

2. Ознайомлення із живописом

Ціннісне ставлення до праці:

- формування понять та уявлень про важливість праці для людини, родини і держави;

- виховання поваги до праці шкільних працівників, кухарів, прибиральниць;

- розвиток вмінь і навичок само обслуговуючої праці.

Було проведено:

1. Екскурсію у пожежну частину.

2. Сюжетно-рольові ігри

Ціннісне ставлення до себе:

- розвиток усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров'я (фізичного, психічного, соціального, духовного, культурного) свого і кожної людини;

- навчання основ само оцінювання, самоконтролю, саморегуляції, самоповаги, почуття гідності, безпеки власної життєдіяльності.

Було проведено:

1. Гімнастика для очей

2. Пальчикова гімнастика

3. Вивчення правил дорожнього руху

Далі...

Професійна підготовка

18 листопада 2016 р. Новини

Підготовка учнів 11 класів до свідомого вибору професії.

Учні заповнювали анкету «Мої життєві та професійні плани».

Було проведено екскурсії у світ професій:

- Офіс дизайнера меблів

- У перукарні

- У майстерні пошиття верхнього одягу

- На презентації “Ярмарок вакансій”

- У видавництві “А-Прінт”

Відбулося заочне знайомство з досягненнями людей з вадами слуху у їх професійній діяльності:

1. Художниця Галина Інгула (35 років)

2. Дизайнер сайтів Анатолій Куралов (зз роки)

3. Дизайнер, фотограф Аліна Нашивочнікова (25 років)

Далі...

Правове виховання старшокласників

17 листопада 2016 р. Новини

Формування правової культури старшокласників на уроках правознавства.

Актуальність проблеми:

1. Зростання дитячої злочинності; поширення злочинності серед неповнолітніх випереджає її загальне зростання, при цьому вона “омолоджується”.

2. Сучасна школа покликана розвивати життєві вміння (соціальну компетентність) учнів.

Виникає потреба посилити практичну спрямованість правової освіти та виховання, виробити в учнів уміння:

- використовувати правові знання для реалізації та захисту своїх прав, свобод і законних інтересів;

- оцінювати та регулювати взаємини з іншими; здійснювати вибір моделі поведінки у повсякденних життєвих ситуаціях, орієнтуючись на норми права, що стосуються неповнолітніх;

- опрацьовувати окремі положення нормативно-правових актів;

- застосовувати на правовому матеріалі критичне мислення, аналіз, синтез, оцінку, рефлексію, уміння спілкуватись, дискутувати, розв’язувати проблеми;

- сформувати навички правомірної поведінки.

Було проведено:

1. Зустрічі з представниками:

- дитячої кімнати міліції та відділення у справах неповнолітніх;

- правоохоронних органів: кримінальної міліції у справах дітей, дільничим інспектором.

2. Відвідування виставки “Захист прав людини” у рамках проекту “Студентська ініціатива Тернополя”.

3. Зустрічі з представниками Інформаційного центру “Права людини”

(тема: торгівля людьми)

Далі...

Готовність старшокласників до сімейного життя

17 листопада 2016 р. Новини

Підготовка старшокласників до майбутнього сімейного життя

Головна мета: формувати уявлення про майбутню сім’ю; навчити щиро відноситися до себе та до людей протилежної статі; розуміти і вербалізувати свої почуття; розвивати вміння вирішувати міжособистісні конфлікти та взаємодіяти з протилежною статтю; розвинути навички більш щирого, глибокого і вільного спілкування з протилежною статтю, закріпити нові форми поведінки, зокрема ті, котрі будуть сприяти адекватній адаптації і функціонуванню в дорослому житті.

ПСИХОДІАГНОСТИЧНИЙ КОМПЛЕКС

- Анкетування з метою визначення рівня прояву готовності до сімейного життя.

- Анкетування для виявлення усвідомленого ставлення до ранніх статевих стосунків та їх наслідків.

Корекційно-розвивальне заняття

«Мистецтво спілкування з протилежною статтю»

Мета: полягає у поглибленні уявлення учасників групи один про одного; підвищенні впевненості у собі; знятті напруги, що виникає при необхідності вступити в розмову з протилежною статтю; розвитку комунікативних навичок.

Далі...

Соціалізація

17 листопада 2016 р. Новини

Виховна система класу «Наші стежки у майбутнє»

Відповідно до вікових і психологічних особливостей розвитку дитини було розроблено етапи виховної системи «Наші стежки у майбутнє»

Далі...