Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради

Учнівські організації

2 листопада 2013 р. Переглядів: 1827 RSS
Виховна робота

Затверджено

на шкільній конференції

учнівського самоврядування 15. 09. 08 р.

ПОЛОЖЕННЯ

про Співдружність молодших школярів (1-6кл.)

Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради

“СТЕЖИНА”

«Стежина» – громадське, створене на добровільних засадах самодіяльне об’єднання дітей. До об’єднання входять учні 1-6 класів. Вік 7-12 років.

Основну співдружність складають первинні учнівські колективи.

Кожен клас – загін, який має свою назву.

Керує колективом капітан.

Шкільне товариство визначає своєю метою захист прав та інтересів учнів, об’єднання зусиль для добрих і корисних справ, розвиток здібностей і діє відповідно до вимог Декларації прав людини, Конвенції про права дитини.

Закони “Стежини”:

- закон доброти, ввічливості, честі та любові до рідних, близьких людей;

- закон взаємодопомоги;

- повага до себе та оточуючих людей;

- повага до національних традицій, вивчення історії України;

- розвиток своїх здібностей і талантів;

- навчання і праця, спорт і здоров’я крокують поруч.

Напрямки-орієнтири роботи

СТЕЖИНА ПОМІЧНИКІВ - підготовчий, 1, 2, З класи.

Криниця пам'яті:

- знайомимося з родинним фотоальбомом;

- вивчаємо свій родовід;

- слухаємо розповіді про історію України, подвиги героїв, життя відомих людей нашого краю;

- приносимо квіти до меморіалу загиблих воїнів.

Криниця- трудівниця:

- прибираємо постіль ;

- стежимо за порядком у класній і спальній кімнатах;

- поливаємо кімнатні рослини;

- доглядаємо за рибками;

- вдома допомагаємо мамі;

- чистимо своє взуття, прасуємо дрібні речі.

Криниця- народної мудрості:

- вивчаємо народні казки, загадки, пісні прислів’я, приказки;

- дізнаємося про елементи українського національного одягу, предмети народного побуту:

- знайомимося з народними іграми і розвагами ;

- беремо участь у родинних святах;

- вчимося плести вінки , вишивати , в'язати.

Криниця доброти:

- з любов'ю і турботою ставимося до членів своїх родин, до своїх однокласників. Намагаємося приносити їм радість, завжди вітаємо їх з Днем народження і святами, допомагаємо їм;

- любимо птахів і тварин, доглядаємо за ними, не завдаємо їм шкоди ;

- приходимо на допомогу меншим, слабшим, немічним;

- доброзичливо ставимося до оточуючих нас людей;

- вивчаємо правила культури поведінки і дотримуємося їх ;

- приязно вітаємося з друзями, знайомими, проявляємо ввічливість до оточуючих.

Зелена криниця:

- вивчаємо рослини і тварини свого краю, збираємо гербарій,

доглядаємо за кімнатними рослинами;

- ходимо на екскурсії в парк, ліс, поле;

- збираємо насіння квітів та плодів.

Криниця радості:

- разом з вихователями і вчителями відвідуємо виставки ,

театри, вчимося змістовно і цікаво відпочивати;

- разом з дорослими готуємо цікаві свята;

- охоче беремо участь у запропонованих розвагах, конкурсах

змаганнях, святах;

- відвідуємо бібліотеку, читаємо, дивимося кіно і телепсредачі;

- граємо різноманітні ігри ,танцюємо.

Богатирська криниця:

- щоранку робимо зарядку, загартовуємося;

- беремо участь у спортивних змаганнях;

- вивчаємо правила протипожежної безпеки, дорожнього руху, поведінки на воді, на льоду, з вибухонебезпечними предметами і речовинами.

СТЕЖИНА УМІЛЬЦІВ - 4, 5, 6 класи.

Криниця пам'яті:

- дізнаємося про минуле членів родини. про їх життєву долю;

- вчимося складати і читати родовідне дерево своєї родини, берегти пам'ять родоводу;

- вивчаємо історію своєї школи, міста Тернополя , міста чи села, в якому живемо, історію рідної України;

- збираємо матеріали і створюємо альбоми та куточки у класі;

- зустрічаємося з відомими людьми краю;

- відвідуємо краєзнавчий музей;

- подорожуємо рідним краєм, дізнаємося про добрі справи своїх земляків.

Криниця- трудівниця:

- допомагаємо у навчанні молодшим друзям;

- ремонтуємо їм іграшки;

- прибираємо у спальній і класній кімнатах;

- виконуємо дрібний ремонт свого одягу;

- перемо і прасуємо дрібні речі;

- допомагаємо молодшим прибирати постіль, одягатися;

- вчимося виготовляти вироби з паперу, тканини, природного матеріалу:

- допомагаємо в організації дозвілля молодших друзів:

- вивчаємо правила здорового харчування.

Криниця народної мудрості :

- вивчаємо колискові, народні пісні, загадки, прислів’я, приказки;

- дізнаємося про місцеві традиції і звичаї;

- знайомимося з життям козаків, їх розвагами, традиціями, беремо участь у

козацьких забавах;

- вивчаємо народні символи, обереги.

Криниця доброти:

- піклуємося про членів своїх родин, своїх однокласників, а також про

самотніх людей, інвалідів, літніх людей. Прагнемо, по можливості,

надати їм допомогу, створити хороший настрій:

- під час своїх розваг не порушуємо спокій інших людей, не створюємо їм

незручностей, не завдаємо неприємностей;

- допомагаємо хворим однокласникам у навчанні;

- не забуваємо висловити співчуття людині, яку спіткало горе,

намагаємося надати допомогу тим, хто в біді;

- прагнемо завжди бути культурними і вихованими.

Зелена криниця:

- доглядаємо кімнатні рослини;

- працюємо на квітниках;

- беремо участь в охороні зелених насаджень.

Криниця радості:

- разом з вихователями і вчителями охоче відвідуємо театри, виставки, кінотеатри;

- організовуємо розваги для малюків , беремо участь у загальношкільних і позашкільних заходах;

- відвідуємо гуртки та клуби за інтересами.

Богатирська криниця:

- щоранку робимо зарядку, загартовуємося;

- беремо участь у шкільних спортивних змаганнях та змаганнях, які

організовує "'Інваспорт" на рівні міста і області;

- вчимося надавати першу долікарську допомогу при травмах ;

- цікавимося народною медициною;

- поглиблюємо знання з правил протипожежної безпеки , дорожнього руху, поведінки на воді, на льоду, з вибухонебезпечними предметами і отруйними речовинами.

Керує роботою дитячого об’єднання Велика Рада шкільного співуправління. у структурі загальношкільної Ради учнівського самоврядування .

Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів

Тернопільської обласної ради

Затверджено

на шкільній учнівській

конференції

15.09.2005р.

СТАТУТ

учнівської організації

«Інтерешко»

І. Загальні положення

Головним керівним органом учнівського самоврядування у школі є загальношкільна учнівська конференція 6 - 12 класів., яка проводиться 1 раз на навчальний рік (вересень).

Діяльність органів учнівського самоврядування має демократичний, гуманний характер і спрямована на формування у дітей національної свідомості, духовності, патріотизму, основ моральності, фізичної досконалості, працелюбності, вірності ідеям незалежної і соборної України.

ІІ. Мета і завдання

органів учнівського самоврядування

Мета: розвиток духовності, соціальної активності учнів; виховання в них почуття власної гідності; надання їм можливості виявити себе в громадській діяльності; включення учнів у різноманітну діяльність колективу, суспільства.

Завдання:

- сприяти виробленню В учнів почуття господаря своєї школи;

- формувати вміння співпрацювати на принципах рівності та демократизму;

- виховувати громадянина і патріота своєї держави, якому притаманне гармонійне поєднання духовного багатства, моральної чистоти та фізичної досконалості;

- забезпечувати умови масового залучення учнів В організаційну роботу, в управління справами колективу, створити умови для їхньої співдружності, творчого пошуку;

- піклуватися про природу, її екологію;

- виховувати гуманістичне та шанобливе ставлення до культури, звичаїв, традицій народу.

ІІІ. Органи управління учнівським самоврядуванням, їхні права та обов’язки

Положення про Раду учнівської організації «Інтерешко»

Загальні положення

1. Учнівська Рада є виконавчим органом учнівського самоврядування, яка має активно сприяти згуртованості колективу, формуванню в учнів свідомого і відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, визначених Статутом школи.

2. Учнівська Рада складається з лідерів центрів розвитку учнів та лідерів 6 – 12 класів (старостату).

3. Кількісний склад учнівської Ради визначається кількістю 6-12 класів та кількістю центрів розвитку учнів.

Завдання і зміст роботи учнівської Ради

1. Головним завданням учнівської Ради є:

- розвиток соціальної активності учнів;

- виховання в них почуття власної гідності;

- надання можливості практично проявити себе в громадській діяльності.

2. Учнівська Рада організовує роботу шкільного учнівського самоврядування,

підсумовує роботу центрів за тиждень, семестр, рік.

3. Учнівська Рада бере участь у створенні центрів розвитку учнів, груп, клубів,

штабів та дитячої громадської організації.

4. Учнівська Рада бере участь у реорганізації, злитті або скасуванні центрів

розвитку учнів, груп, клубів, штабів та дитячої громадської організації.

5. Учнівська Рада сприяє виконанню учнями Статуту школи.

Організація роботи учнівської Ради

1. З числа своїх членів Рада обирає голову та його заступника, як правило учня 10 - 12 класів.

2. Голову учнівської Ради (під час його відсутності – заступник) організовує роботу Ради, про підсумки роботи центрів і план роботи на наступний тиждень оголошує на загальношкільній лінійці.

3. Забезпечує гласність роботи учнівської ради та оперативність доведення інформації до кожного учня.

4. Учнівська Рада сприяє роботі всіх центрів розвитку учнів, контролює санітарний стан школи та організовує чергування по школі.

Учнівська Рада і класні колективи

1. Зв’язок учнівської Ради з класними колективами здійснюється через лідерів класів (старостат), котрі обираються класними зборами на початку навчального року.

2. Класні збори – колективний орган учнівського самоврядування в класі – проводяться 1 раз на місяць.

3. На класних зборах ухвалюють рішення стосовно діяльності класного колективу, заслуховують інформацію про рішення учнівської Ради і складають плани подальшої роботи.

4. Лідер класу організовує виконання рішень учнівської Ради і класних зборів. Під час чергування класу по школі лідер класу стає відповідальним лідером по школі.

Педагогічний колектив і учнівська Рада

1. Педагогічний колектив надає допомогу учнівській Раді у згуртуванні шкільного та класного колективів, розвитку активної громадської позиції та ініціативи учнів, їхніх творчих здібностей.

2. Директор школи всебічно сприяє учнівській Раді, визначає педагогів-наставників, лідерів центрів розвитку, координує діяльність учнівської Ради, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків роботи учнівської Ради, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції та підбитті підсумків роботи учнівської Ради.

3. Практичний психолог планує та організовує роботу школи лідерів класів (старостат), центрів розвитку учнів, дає рекомендації щодо роботи і практичні завдання, які сприяють виконанню обов’язків.

4. Класний керівник координує роботу Ради класу та її лідерів, дає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу у плануванні, аналізі, корекції, підбитті підсумків.

5. Педагог-наставник здійснює педагогічне керування центром розвитку учнів і координує роботу центру та його лідера, дає рекомендацію щодо поліпшення роботи, надає допомогу в плануванні, аналізі, корекції, підбитті підсумків.

6. Педагог-організатор здійснює педагогічне керівництво школою лідерів класів (старостат), надає допомогу в організації та проведенні запланованих заходів, в аналізі, підбитті підсумків.

ІV. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

ОРГАНІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

1. Навчальний сектор

Навчальна комісія

- організовує роботу з виховання відповідального ставлення до навчання і розвитку пізнавальних інтересів.

- організовує консультпункти учням з низьким рівнем навчальних досягнень.

- залучає школярів до участі в предметних олімпіадах усіх рівнів, сприяє організації предметних тижнів, конкурсів, вікторин.

2. Сектор дисципліни і порядку

Комісія з пропаганди правових знань і здорового способу життя

- срияє поширенню правової культури та основ здорового способу життя серед учнів;

- організовує зустрічі з представниками правоохоронних органів;

- надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотримання учнями школи Правил для учнів;

- проводить роботу з порушниками дисципліни і порядку;

- проводить контроль за відвідуванням уроків;

Комісія захисту прав і гідності учнів

- сприяє вивченню Декларації прав дитини;

- контролює виконання Закону «Про захист честі і гідності учня

та працівника школи-інтернату»:

Закон "Про захист честі та гідності учня і працівника школи-інтернату»

Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров'ю людини, обмежувати її права, ображати честь і

гідність. Образою честі і гідності людини є:

- нанесення побоїв, побиття;

- загроза, залякування і шантаж;

- вживання образливих слів, кличок;

- дискримінація за національними і соціальними ознаками;

- глузування з фізичних недоліків;

- поява в стані сп'яніння;

- добровільне прийняття на себе функції раба ("шістки");

- здирство, вимагання;

- крадіжка;

- псування особистих речей інших людей;

- брудні наклепи, плітки;

- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність людини.

3. Господарсько-трудовий сектор

Штаб «Живи, книго»

- організовує і проводить систематично рейди-перевірки зі збереження шкільних підручників;

- організовує роботу в «книжковій лікарні»;

Господарська комісія

- організовує і проводить систематично рейди-перевірки зі збереження шкільного майна;

- організовує акції, операції з боротьби за чистоту довкілля;

- стежить за озелененням класних кімнат, території школи.

Комісія чергування і контролю

- організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах,

оцінює якість виконання цієї роботи.

4. Спортивно-оздоровчий сектор

Комісія здоров’я і спорту

- організовує спортивні змагання різних рівнів;

- проводить заходи з пропаганди здорового способу життя;

- здійснює профілактичну роботу щодо запобігання шкідливих звичок.

5. Прес-центр

- висвітлює події шкільного життя;

- сприяє розвиткові мовної культури та культури спілкування;

- бере участь в оформленні плакатів, стінгазет, оголошень;

- організовує випуск тематичних, святкових газет.

6. Сектор творчого розвитку

Культмасова комісія

- організовує проведення традиційних загальношкільних свят, конкурсів, виставок, зустрічей, змістовного дозвілля, шоу, розважальних програм.