Інформація щодо реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року
Інформація щодо реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року.
1. Працівників закладу ознайомлено з наказом ДОН ТОВА від 28.03.2023 № 53/2.1-06 "Про затвердження операційного плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації Стратегії впровадження ґендерної рівності у сфері освіти до 2030 року".
2. Працівників закладу ознайомлено з Методичними рекомендації щодо профілактики ґендерно-обумовленого насильства, виховання ґендерної культури та ґендерної рівності в системі освіти.
3. Ведення документообігу у закладі ведеться з урахуванням принципів недискримінаційних мовлення/мови шляхом впровадження стратегій фемінізації, нейтралізації, уникнення андроцентризму та сексизму.
4. Забезпечено використання в діловодстві допустимих сучасними нормами української мови форм жіночого роду поряд із чоловічими відповідниками для позначення осіб різної статі.
5. Запроваджено ґендерно чутливу політику формування недискримінаційного освітнього середовища у закладі.
6. Запроваджено використання інноваційних педагогічних технологій, форм та методів навчання/виховання, що сприяють створенню та підтримці у навчанні/вихованні атмосфери взаємоповаги, взаємодії, колегіальності та інклюзивності, унеможливлюють дискримінаційне (несправедливе, упереджене) ставлення один до одного всіх суб’єктів освітнього процесу.
7. Систематично здійснюється формування та розвиток в учнівства уявлення про рівні права та можливості жінок і чоловіків, неповторну індивідуальність кожної особи.
8. Виховання відбувається з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків як пріоритетного завдання виховної роботи .
9. Здобувачі освіти залучаються до організації та проведення спільних виховних заходів, що дає змогу забезпечити рівні права та можливості жінок і чоловіків шляхом зміни стереотипних ролей за ознакою статі.
10. Систематично проводяться різноманітні заходи, що спрямовані на висвітлення питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема щодо рівності жінок і чоловіків та партнерства у сім’ї та суспільстві, безпеки та згоди у стосунках, нав’язування інформаційними джерелами стереотипів за ознакою статі, різноманітних стереотипів, що принижують гідність жінок і чоловіків.
11. Здійснюється формування навичок безпечної взаємодії з інформаційно-комунікаційним середовищем, що надає доступ до принизливого контенту сексуального або насильницького характеру, який може бути шкідливим.
12. Збалансовано з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків візуальної та навчальної складових з урахуванням інтересів, можливостей та здобутків всього учнівства із забезпеченням однакового доступу до навчального приладдя, спортивного інвентарю тощо.
13. Здобувачкам і здобувачам надається повна та вичерпна інформація щодо можливості професійного самовизначення та оволодіння професійними вміннями відповідно до особистісних здібностей та інтересів без обмеження їх рамками “жіночих/чоловічих” професій для подальшої повноцінної та вичерпної самореалізації в дорослому житті, взаємин у родині здобувачок і здобувачів освіти, рівної відповідальності жінки і чоловіка за народження та виховання дітей, а також створення доброзичливої атмосфери без цькування чи дискримінації, яка утверджує повагу до гідності усіх членів родини здобувачок і здобувачів освіти і сприяє особистісному зростанню; розкриття можливостей у досягненні певного (бажаного) статусу в громадсько-політичній діяльності незалежно від статевої приналежності; проведення кампаній для інформування та мотивації дівчат і жінок щодо вибору нестереотипної кар’єри STEM (наука, технології, інженерія, математика).
14. Систематично проводяться заходи, які сприяють кращому розумінню унікальності і значимості кожної людини, що допомагатиме пізнавати світ, збагачувати свідомість у співпраці та довірі.
15. Забезпечується сприяння у навчанні працівників щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема включення до планів підвищення кваліфікації навчальних та спеціальних курсів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
16. Здійснюється підвищення кваліфікації педагогічних працівниць/працівників з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
17. Здійснюється популяризація моделей соціальної поведінки, що передбачають рівний розподіл сімейних та побутових обов’язків.
18. Відбувається посилення освітніх спроможностей щодо протидії насильству, в тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків та забезпечення гарантій його неповторення шляхом впровадження спеціальних напрямів роботи психологічної, медичної та інших служб, розширення співпраці з правоохоронними органами та органами правосуддя.